Poisonous life - Kapitel 18

Kapitel 18

 

Dagarna flög fram och nästa sak jag visste var det lördag och jag stod och hjälpte mamma att göra vid sig. Hon hade faktiskt tagit det rätt bra att jag och Nessie hade fixat ihop henne med Taylors pappa och hon hade inget emot att jag och Nessie hjälpte henne med precis allt. Taylors pappa var också glad över detta. Var det perfekt eller inte?
  Under tiden mamma var på dejten satt jag och Nessie och studsade upp och ner. Bella skojade med oss att vi skulle behöva skicka efter Jasper så han skulle komma hit och lugna ner oss. Det gjorde att vi började skratta hysteriskt även om det inte alls var roligt.
   När mamma väl kom hem hade hon ett leende på läpparna. Då visste jag direkt att det hade gått bra. Men när jag frågade om kvällen sade hon att vi skulle ta det imorgon för hon var trött. Jag kunde knappt sova under natten och jag låg och lyssnade på Bella och Edward istället. Edward måste ha vetat att han visste att jag tjuvlyssnade men ändå gjorde han inget. Han sade inte till mig eller något heller. Dem pratade om att dem var tvungna att åka hem snart. Jag fick en stor klump i halsen när jag höre deras ord. Men det gjorde mig bara ännu mer besluten att få ihop mamma med Taylors pappa. Jag stängde av öronen - jag ville inte höra något mer - och somnade strax därefter.
  
Dagen efter sade mamma heller inget. Jag undrade om hon kanske ville prata med Bella om det, men icke så nicke. Hon sade inte ett ljud. Jag ringde till Taylor men hon sade att hennes pappa heller inte sade något. Jag började undra vad det var som var på gång men  jag hade ingen aning. Kanske hade det inte varit lyckat? Den tanken skakade jag av mig direkt. Jag hade varit i Sverige i snart fyra månader och därför rullade julen in, men jag var fast bestämd att jag skulle fira jul i USA med Nessie och Seth. När jag tänkte på Seth fick jag en klump i magen. Det var saknad. Jag saknade honom så extremt mycket. Nessie hade berättat att Melinda fortfarande var ute efter honom och det oroade mig. Tänk så trodde han att jag aldrig mer skulle komma hem och blev därför tillsammans med Melinda istället. Jag hade sagt det till Nessie men hon bara skakade på huvudet och klappade mig på axeln och sade: "You don't know how strong imprinting are, Jake almost didn't let me go without him. But I didn't wanted him behind me all the time when I was with you and so he got really upset but he didn't show it for me because he knew that that would hurt me and sure it did but I wanted to see you so much that I ignored it." Jag kramade henne efter det och sade hur mycket jag älskade henne och hur glad jag var för att hon var min bästa kompis.
   Men tillbaka till mamma, så hon hade inte sagt något men på lördagen fick vi reda på att dem skulle gå ut igen. Jag blev så chockad att jag tappade hakan. Jag satt och studsade hela tiden under tiden mamma var på dejt med Taylors pappa. Taylor hade kommit över till mig och Nessie för hon ville inte vara ensam och då satt vi båda och studsade upp och ner. När mamma kom hem var hon inte ensam. Taylors pappa kom några steg bakom henne och dem höll hand när dem visade sig i vardagsrummet.
"I'm sorry I didn't tell you anything last weekend, Kristen, but I had to make a really big decision and it wasn't til tonight I decided it. We're going to move together with Danny and Taylor in the states." Jag började skrika och desamma gjorde Nessie. Taylor bara stirrade tomt ut. Jag skrek och skrek och kramade om både Nessie och mamma hela tiden. Men det tog ändå en vecka till innan jag fick se Seth igen. När jag satt på planet kunde jag inte still. Jag satt och hoppade upp och ner i sätet och gick på toa stup i kvarten. Till sist fick jag byta plats med Taylor för hon var trött att behöva flytta på sig hela tiden.
  
När vi satt i taxin hade jag lugnat mig ett slag. Men mitt hjärta hade inte gjort det. Alla i taxin kunde höra hur det bankade. Taylor hade viskat till Nessie vad det var med mig och Nessie hade berättat om Seth för henne.
   När vi körde nerför vägen kunde jag se den gråa tegelväggen av vårt hus. Men när vi kom närmre kunde jag se silhuetten som stod framför det. Innan ens taxin hade stannat slängde jag upp dörren och jag hörde allas röster bakom mig skrika mitt namn men jag kunde bara koncentrerar mig på silhuetten. Jag ramlade klumpigt ner på asfalten när jag hoppade ur bilen men jag kom snabbt på fötter och sen sprang jag. Jag sprang och sprang och sprang in i farmen på honom. Jag kysste honom , länge och passionerat. Sen släppte han mina läppar och jag kysste hans hals. Hans underbara lukt av träd och gräs blandat med parfym. Han pressade sina läppar mot mitt öra och viskade: "Welcome home."

______________________________________________________________________________________________

Jag är så hemskt ledsen att kapitletet inte kom in tidigare men jag har haft så mycket med läxor och skolan just nu, går i åttan så ska få mina första betyg snart så det har varit rätt mycke men jag lovar jag ska skärpa mig :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Fattar precis. Går också i åttan och ska få mina första betyg på torsdag! Men tänk, jag frågade efter det här kapitlet för kanske 3-4 timmar sedan. Och nu kommer det! Jippie!!!

2009-12-14 @ 20:54:09
URL: http://taylight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0