Poisonous life - Kapitel 8

Det var som jag hade förutspått några minuter tidigare. Vår första kyss den var perfekt och vacker och allt annat jag hade tänkte på då. Jag kunde stå så och kyssa honom hela dagen... om jag skulle fått. För bakom oss harklade Jacob och jag var tvungen att sluta kyssa Seth. Seth rodnade och jag gnisslade tänderna. Jag vände mig om och såg Renesmee stod med händerna hoptvinade och såg glad och upprymd ut medan Jacob flinade. Jag slutade gnissla tänderna och såg på Seth igen. Jag kunde knappt hålla mina ögon ifrån honom. Han såg också på mig och flinade. Jag kunde inte hjälpa att flina tillbaka. Sen kysste jag honom snabbt på munnen innan Renesmee kom fram till mig och tog tag i min hand.
"Can you please tell her now about my family?" frågade hon Seth och han nickade och såg allvarlig ut igen. Jag suckade. Vad skulle nu komma? Att hela Renesmees familj också kunde förvandla sig till gigantiska vargar eller något helt annat?
   Med ena handen i Renesmees och den andra i Seth gick vi in i huset igen. Jag och Seth satte oss i soffan och han lade armen om mig. Renesmee och Jacob satte sig på golvet framför våra fötter. Seth tog ett djupt andetag.
"Okay so you know Bella and Edward..." började han.
"Of course, I've just met them like a few hours ago and before that.." jag hann inte avsluta min mening innan Renesmee avbröt mig.
"Yeah, yeah. Go on, Seth." Hon tittade på Seth och han nickade.
"Well, have you've ever heard the story of how they met?" Jag skakade på huvudet. Fast jag hade spenderat så lång tid med Renesmee hade jag aldrig vågat fråga varken henne eller hennes familj. Det kändes så privat på något sätt men jag visste inte hur egentligen.
"Okay, so Bella moved here when she was seventeen from Phoenix. Because her mom and stepfather had to travel or something with his baseball team." Renesmee var påväg att avbryta igen men Jacob satte sin stora hand över hennes mun. Hon tittade surt på honom och lade armarna i kors. Det såg rätt roligt ut men jag hann inte skratta innan Seth började igen.
"She met Edward and well he wasn't behaving like a normal guy."
"How do you mean?" Jag var tvungen att avbryta honom.
"She thought that he thought she was smelling bad or something and they way he looked at her. It reminded her of the expression if looks could kill. After that Edward was gone in a week but when he came back he started talking to her. But next you knew he stopped an van who was going to kill Bella if he hadn't. The problem was that he wasn't supposed to stopped the van like he did. He came from nowhere and made a big dent in the van. They started talking alittle after that and alittle more. Bella was determind to find out the truth about Edward because she knew that he was something. With his icecold skin, the changing of his eyes and his perfection." Saker som jag inte riktigt hade lagt märke till eftersom jag alltid spenderade tid med Renesmee och vi var faktiskt inte så mycket med hennes familj. Vi var nästan bara uppe på hennes rum eller i La push.
"Then she came here to La push with some friends and she met Jake. Jake didn't know that the legends was true so he told Bella about one."
"Which one?" frågade jag honom.
"About vampires." Jag tittade chockat på honom. Jag hade inte märkt att jag hade öppnat munnen så jag stängde den kvickt.
"So Bella went to Port Angeles with two of her friends. She met Edward when some guys where trying to kill her." Jag flämtade till. Vilken tur att Edward hade varit i närheten. Jag kunde inte tänka mig att någon ville döda Bella
överhuvudtaget. Fast klart dem kände inte henne.
   Jag sneglade på Renesmee men hon såg helt lugn ut. Hon måste ha hört historien innan. Jag undrade hur hon hade reagerat när hon fick höra att någon hade velat döda hennes mamma.
"Edward saved her and they went out on their first date. When they sat in Edward's car Bella told him that she knew what he was. After that they were inseparable. But it wasn't then they both fell in love with each other. It can have been when they first laid eyes on each other. Well, not for Edward because he wanted to kill Bella the first time they met but maybe the second time. I don't really know." Efter att Seth hade berättat klart historien om när Bella och Edward hade träffat varandra, satt vi alla tysta. Vad skulle jag säga? Jag kunde inte tänka på något annat än ordet; vampire. Det susade runt i mitt huvudet. Vampire vampire vampire. Men det var ändå jag som var tvungen att bryta tystnade. För jag visste att om inte jag skulle göra det, vem skulle då göra det? Hur trodde dem att jag skulle reagera på att Renesmees familj var vampyrer? Vem visste? Men otroligt nog var jag rätt sansad kände jag ingen större panik precis.
"So you're family is vampires?" frågade jag Renesmee. Hon nickade. Jag svalde och nickade också. "And are you... a vampire too?"
"A half-vampire. My mother got pregnant, carried me and gave birth to me when she was still human. But now she is a vampire, yes." Jag nickade igen.
"Well, that's just perfect. Two... kinds that weren't supposed to live just got revelaed on the same day." Jag skrattade.
"Do you believe us?" frågade Renesmee. Otroligt nog gjorde jag nog faktiskt det. Jag menar om varulvar fanns, varför skulle inte vampyrer också då finnas?
"In fact I do, I really do." Renesmee hoppade upp och klappade. Sen kom hon fram och kramade mig.
"I'm so glad that we don't have to hide anything anymore. It will be so much eaiser for all of us. But of course you can't tell anyone else about this. Nobody, no single person it is very important that you keep the secret to yourself... and us ofcourse", sade hon allvarligt.
"I will never tell anyone about this and if I do I don't think that they would believe me anyway so. But I will never try that theory ofcourse." Renesmee kramade mig igen och jag kramde tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Therese

superbra! :)

2009-11-04 @ 16:05:05
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/
Postat av: emelieee

ååå va bra det var länktar tills nästa kap !!!<33333

2009-11-04 @ 16:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0