Poisonous life uppföljaren

Eftersom jag redan har fått tre kommentarer på kapitel 16 av PL har jag bestämt mig att ge er ett litet smakprov från uppföljaren som jag har döpt till "Now it's my time to shine"

Det blir som en liten prolog som jag senare kommer att ändra lite i och lägga upp efter det sista kapitelet av PL. Eftersom jag inte vill avslöja vad som kommer att hända i dem sista kapitelen av PL skrev jag därför inte ut namnet på tjejen som Kristen sitter och pratar med. Det kan alltså vara vem som helst. Men gissa på om ni känner för det :P<3

 

________________________________________________________________________________________________

Now it's my time to shine
 
Prolog
 
"You can't be together with a vampire", sade jag skarpt till henne.
"No, but you can be together with a werewolf", sade hon tillbaka lika skarpt. Jag suckade, hur skulle jag kunna säga detta så hon förstod?
"Yeah, but he doesn't kill people."
"So what? Leon doesn't do that either." Jag tittade på henne med höjda ögonbryn.
"You actually doesn't know what your 'boyfriend'..." Jag gjorde två citat-tecken i luften med mina fingrar före och efter jag sade boyfriend. "does while he's away from you. Please." Hon fnös och puttade till mig.
"What, are you saying that you know everything Seth does when he's away from you?" sade hon tvivlande.
"I do know that he doesn't go around killing people." Hon tittade argt på mig men jag tittade bort. Ärligt talat undvek jag hennes genomborrande blick. Hon kunde verkligen se rakt igenom en. Det var väldigt skrämmande.
"Do you have to talk behind my back all the time?" frågade en skarpt och intensiv röst som inte tillhörde varken mig eller tjejen som satt bredvid mig. Den kom från Leon. Jag vände mig hastigt om och tittade förskräckt på honom. Var jag i trubbel nu? Men hon bara log romantisk mot honom. Jag kunde inte hjälpa det; jag gjorde ett äcklat ljud precis som om jag kräktes. Leon tittade argt på mig. Hans blick var ännu värre än hennes. Leon tog ett steg fram till mig och jag svalde ljudligt.

Kommentarer
Postat av: Therese

superbra fortsätt :D

2009-11-30 @ 17:56:31
URL: http://theresejohanssooon.blogg.se/
Postat av: ulrika

EBBA: Underbar uppföljare, längtar :)

BELLA: U vann ju en tävling hos mig och Frida och din poster kommer. Vi har varit jätteupptagna men har tillslut fått förpackningsrullen från Frida hem till mig, så den borde snart vara på väg, förlåt för att det tagit tid!



Kram Ulrika

2009-11-30 @ 21:22:12
URL: http://[email protected]
Postat av: L

Låter som en bra fortsättning.

2009-11-30 @ 22:26:03
URL: http://atwilightfanforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0