Stephanie är anklagad för plagiat!

Stephenie Meyer har nu blivit anklagad för plagiat* med hennes bok Breaking Dawn/Så länge vi båda andas.


Det är den senaste boken i vampyrserien, ”Så länge vi båda andas” som är i hetluften, skriver The Guardian.

Författaren Jordan Scott hävdar att Meyers bok i flera avseenden är ”slående och påtagligt lik” hennes egen bok ”Nocturne”. Hon kräver både ekonomisk ersättning och att Meyers förlag stoppar vidare utgivning av boken.

Meyers förlag tillbakavisar kraven som grundlösa, och hänvisar bland annat till att man inte ens fått ett exemplar av boken och inte kände till vare sig den eller författaren plagiat-anklagelserna dök upp.



* plagiat = när man härmar någon med något som t.ex låtar eller som i detta fall, böcker.


Kommentarer
Postat av: Bellz

SV: Tack så mycket :)

Ja du kan ha rätt i att åldersgränsen här i Sverige kan förbli 15.

Jag har ju då tur som även i år kan få se den på bio, men det är synd om dom som är under 15 och inte får chansen.

Ärtligt talat tycker inte jag att Twilight skulle ha så hög åldersgräns ;)



Det här med att Stephenie skulle ha plagierat Jordan Scotts bok har diskuterats ett tag.

Men jag tycker att det är helt sjukt, jag tror inte att Stephenie har plagierat hennes bok.

Vad tycker du om denna frågan?

Kramar Bellz :)

2009-09-18 @ 19:28:28
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se
Postat av: Bellz

Sv: Ja det är verkligen sjukt.

Hihi men jag tror inte Jordan blir särskilt populär nu, hon har snart en grupp twilightfans efter sig ^^



Hoppas du har en bra kväll/Bellz

2009-09-18 @ 21:34:35
URL: http://mytwilight.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0