Poisonous life uppföljaren

Så nu har det sista kapitelet av PL varit uppe i en dag så jag tänkte berätta lite mer om uppföljaren som jag redan har skrivit två kapitel på som kommer upp alldeles snart. Jag har bestämt mig för att kalla den Deep under, kan hända jag bytar namn på den för det inte känns riktigt så ni vet det. Men som jag redan har berättat kommer det inte vara ur Kristens synvinkel längre och därför kommer den inte vara på "svenengelska" längre utan bara på svenska helt enkelt :) Den nya berättaren är Pam som ni fick veta litegrann om i det sista kapitelet. Pam kommer från Sverige och därför tänker på allt i svenska och eftersom hon kan alla språk hon hör pratar alla på svenska med. Jag hoppas ni kommer gilla det lika mycket som Poisonous life. Första kapitelet kommer imorgon för jag har tänkt införa en ny grej med. Om jag hinner kommer ni att få ett kapitel varje söndag eller varann ;) så ni vet när de kan vara inne och inte :) Men vi får se med den saken. Här får ni en liten smygtitt också på kapitel 1: 

"Killen tittade rakt på mig och jag log mot honom precis innan jag trillade. Detta var en del av min lilla jakt, tro mig jag trillar aldrig normalt sett förutom när jag fejkar det eller när Leon puttar mig. Men som alla andra gånger gick killen på det.

”Åh, gud, hur gick det?” sade han och hukade mot mig. Det var kallt, molnigt och blåsigt ute. Annars skulle inte jag vara ute. Min kappa hade åkt undan mina ben så han kunde se mina långa ben som just nu var svarta pågrund av mina nylonstrumpor. Jag hade en svart kjol med rosa mönster på och ett rosa linne som också visades. Men jag hade såklart inte skadat mig och därför kunde jag lätt ta tag i killens händer och låta honom dra upp mig.

”Det gick bra, tror jag. Gud, vad klumpig jag är. Just när jag ser en söt kille. Så typiskt mig”, klagade jag högt. Fejk, såklart men det visste ju inte han.

”Det är lugnt. Behöver du hjälp någonstans?” Gud vad han var trevlig. Detta var ju alldeles för enkelt. Jag hade kollat ner i marken hela tiden för att nu få den fulla effekten. Jag slängde upp med mitt huvud så mitt hår kom i hans ansikte. Sen tittade jag honom rakt in i ögonen och jag kunde se han smälta inombords.

”Följ med mig”, sade jag och lade handen på hans kind. Det här funkar inte alltid, men jag kunde riktigt lukta att han var oskuld och ni vet vad oskulder alltid tänker på när dem träffar en ung snygg oemotståndlig tjej som mig. (Inte för att skryta nu, men det är sant.) Men lätt som en plött följde han med mig till min bil och jag satte honom i baksätet. Sen tog jag upp en spruta morfin och injicerade honom med den."


Kommentarer
Postat av: Molly

Haha, det första jag tänkte på när jag läste sista meningen var: "Va fan vad taskigt!";P HahaXD

2010-01-16 @ 22:38:53
URL: http://mollyssagor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0