Shadow of fire

Hej!
Jag är ny här på bloggen. Jag skriver en egen fanfic som jag kommer publicera här, men för att det inte ska bli förvirrande med flera som skriver kommer jag skriva själva fanficen på en annan blogg och länka härifrån varje gång jag har uppdaterat. Altt för att det ska bli enklare för er.

Fanficen handlar om Renesmee, sju år efter hennes födsel. Hon bor fortfarande med hela sin familj i Forks. Hennes värld är full av kärlek och utan fara. Så när en av familjen Cullen okänd vampyr vid namn Kashiri plötsligt dyker upp vill Renesmee veta mer. Hon vill veta mer om hur världen egentligen är, utanför den trygga tillvaro hon lever i.  Kashiri och Renesmee blir nära vänner och när Kashiri plötsligt försvinner försöker Renesmee övertala sin familj att försöka hitta henne, utan att lyckas. Renesmees känsla av att vara styrd av andras viljor än sin egen växer och hon känner sig mer och mer instängd i sitt eget liv. När hon sedan får reda på Jakes känslor för henne, och anledningen till dem, klarar hon inte mer. Hennes liv är framlagt framför henne och det finns ingenting hon kan göra för att ändra på det. Hon planerar vagt att rymma, men tänker aldrig egentligen göra det, tills hon får reda på vad Edward gjorde mot hennes mor åtta år tidigare. Hon sätter sina planer i verket och träffar personer som är mer fantastiska och farliga än hon någonsin kunnat föreställa sig.

Ni kommer kunna läsa den på http://shadowoffire.blogg.se. Del 1 av första kapitlet ligger ute nu.

Hoppas att ni gillar och kommentera gärna. Jag vill väldigt gärna veta vad ni tycker, både positivt och negativt (så länge det finns en anledning.

|Sagoberättaren

ps. för er som undrar, jag vill hålla min identiet hemlig därför 'heter' jag Sagoberättaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0